*** روستای زیبای سرسختی علیا ***

مناظر رویایی و زیبای روستای سرسختی علیا ( این وبلاگ دائما به روز می شود )

*** روستای زیبای سرسختی علیا ***

مناظر رویایی و زیبای روستای سرسختی علیا ( این وبلاگ دائما به روز می شود )

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری روستای سرسختی شهرستان‌شازند

خبرگزاری دانشجویان ایران - مرکزی

sرپرست اداره میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌شازند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌مرکزی، با اشاره به جاذبه‌های منحصر به فرد روستای سرسختی شهرستان‌شازند گفت: روستای سرسختی علیا از توابع‌مرکزی شهرستان شازند از نقاط جاذب و منحصر به فرد از نظر جاذبه‌های گردشگری در استان مرکزی است. 


سیدمحمد‌باقر امامی افزود: روستای سرسختی به عنوان یکی از مناطق گردشگری و جاذبه‌های طبیعت‌گردی به شمار می‌رود که زمینه مناسبی برای جذب توریست و صنعت گردشگری است. 

وی افزود: روستای سرسختی علیا که از قدمت سه‌هزار ساله برخوردار است در 6 کیلومتری جنوب شهر زیارتی آستانه با آب و هوای بسیار مطلوب، خنک و طبیعتی سرسبز و زیبا بهره‌مند است. 

امامی اظهار کرد: وجود قلاع و تپه‌ای باستانی در این روستا از نقاط دینی آن است که از آثار ثبت شده ملی کشور است و بنا به گفته کارشناسان، این قلاع از زگورات‌های (معابد) قدیمی ابتدای زرتشتیان ایران است که به عنوان معابد جشن‌های احترام به آب مورد استفاده قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: وجود جنگل بلوط یکی از مناطق گردشگری و جاذبه‌های دیدنی و تنها جنگل وحشی منحصر به فرد بلوط در استان مرکزی است و نوع بلوط آن در کشور قابل توجه است که به علت قرار گرفتن قبر نوه مالک‌اشتر در قله‌تپه، جنگل‌بلوط مورد احترام مردم این روستا است که از میوه آن برای مصارف‌ دارویی و خوراکی و از چربی آن برای آلات‌سخت و موسیقی استفاده می‌شود. 

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به وجود جاذبه معکوس در جاده دامنه تپه جنگل بلوط گفت: وجود جاذبه معکوس در دامنه تپه جنگل و در انتهای پیچ‌جاده به سمت شهر هندودر، سبب کشش وسایل نقلیه ساکن به سمت شیب مخالف جاده می‌شود که یکی از جاذبه‌های عجیب اما واقعی این منطقه است. 

امامی در پایان افزود: وجود چندین بیشه‌زار و چشمه (کاهریز) با چشم‌اندازهای طبیعی دیدنی از نقاط قوت جذب طبیعت‌گردی و گردشگری در این منطقه است و ساخت وسازهای جدید و نوسازی باعث تغییر بافت قدیمی روستا شده که خود موجود اسکان گردشگران در آینده می‌گردد.


نظرات 1 + ارسال نظر
عباسی جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 09:26 ب.ظ http://habbasi.logfa.ir

آغاز وبلاگ سرسختی علیارا به شما فرهنگ دوست عزیز تبریک وتهنیت عرض می کنم.راه اندازی هر وبلاگ در منطقه آنچنان مرا به وجد می آورد که تا چندین ساعت انرژی می گیرم.ولی غصه ا ی که مرا همیشه رنج می دهد اینکه بعضی از دوستان خوب ما ابتدا خوب شروع می کنند ولی در ادامه می مانند .ان شاءا... شاهد مطالب خوبی از جنابعالی باشیم ووبلاگ خوب شما همیشه سرحال وغبراق باشه.وبلاگ شما را لینک کردم .روستای سرسختی بخشی از خاطرات مرا تشکیل می دهد وهمیشه خاطرات خوبی ودوستان خوبی در آنجاداشته ودارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد