*** روستای زیبای سرسختی علیا ***

مناظر رویایی و زیبای روستای سرسختی علیا ( این وبلاگ دائما به روز می شود )

*** روستای زیبای سرسختی علیا ***

مناظر رویایی و زیبای روستای سرسختی علیا ( این وبلاگ دائما به روز می شود )

خانه های بدون تیر و ستون در آستانه

بله تعجب نکنید سیستم تقریبا قدیمی در غرب که جدیدا تحقیقات بیشتری از سوی ایرانی ها بر روی آن انجام شده و کم کم مورد توجه ما قرار گرفته سیستم سازه ای تری دی پنل است که در اگر بخواهم به صورت ساده توضیح بدهم در این سیستم نیازی به تیر و ستون فلزی و بتنی نیست و با استفاده از دیوارهای سه بعدی یونولیتی و پاشیدن و ریختن بتن ، دیوارها و سقفها و حتی پله ها را می سازند .

برای من جالب بود که در منطقه ای از شهر آستانه در 3 کیلومتری روستای ما ( سر سختی علیا ) مشغول ساختن  شهرکی  کوچک از خانه های دو طبقه  به وسیله این سیستم نوین  هستند که من با دیدن این مکان آنهم در شهر آستانه به وجد آمدم .


عکسهایی از این خانه های پنلی برای شما دوستان قرار می دهم  . لطفا برای دیدن عکسها بر روی آنها کلیک کنید .



               



               




تخریب طبیعت

متاسفانه  با گذشت زمان شاهد تخریب روز افزون منابع طبیعی خدادادی که به انسان آرامش و قلب انسان را تسکین و انسان را به خدا و خود نزدیکتر می کند ، هستیم . 

هر سال فکر می کنیم که فرهنگ ایرانیان در استفاده مفید از طبیعت بیشتر می شود ولی دقیقا در سال بعد که برای یافتن آرامش به طبیعت پناه می بریم شاهد جنایات و تخریبهای بیشتری می باشیم .

در بکر ترین مناطق طبیعی هم می شود زباله های پلاستیکی و بطری های نوشیدنی ها را دید .

نکته جالب برای من در سال جدید این بود که به هر دلیلی در طبیعت اطراف روستای سرسختی شاهد کاهش چشمگیر تنوع و تعداد جانوران بومی منطقه بودم که در گردش در طبیعت کاملا مشهود بود و با این وجود تعداد زیادی از آدمها با تفنگهای بادی !!! در فرهنگی جدید  برای تفریح افدام به شکار جانوران و پرندگان می کردند .

و نکته جالب دیگر در سال جدید افزایش هجوم مردم شهر نشین به صورت همه گیر  برای ساختن خانه ییلاقی در حریم زمین های کشاورزی و بیرون بافت روستا بود که می شود نتیجه را برای چند سال دیگر برای خودشان و جانوران وحشی پیش بینی کرد !!!!


به هر حال شما را به دیدن چند عکس زیبا از طبیعت روستا دعوت می کنم که بعیده چند سال دیگه آثاری از آن دیده شود .


                   (( برای دیدن بزرگتر و بهتر عکسها ، بر روی آنها کلیک کنید ))



               


               


               


               




سری اول عکس های سرسختی علیا

عکسهای زیبای فروردین ماه سال 1389 از مناظر زیبای کوه  بابامحمد تپه ای با ارتفاع 500 متر همراه با جنگلی از درختان مقاوم بلوط ، مشرف به روستای سرسختی علیا تقدیم به شما دوستان عزیز :


 ( برای دیدن با کیفیت و بزرگ عکسها ، بر روی آنها کلیک کنید )